یزدفردا : خبرنگار نيوزويك با تاكيد بر اينكه خبرنگاران خارجي از خلاء سيستم امنيتي استفاده مي‌كردند و مي‌خواستند انقلابي سبز در ايران رخ بدهد، افزود: دولت بايد نظارت بيشتري بر رسانه‌هاي خارجي داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، مازيار بهاري خبرنگار نيوزويك بعد از ظهر امروز شنبه در حاشيه جلسه محاكمه دادگاه اغتشاشگران اخير در نشست خبري با خبرنگاران رسانه‌ها در مجتمع امام خميني(ره)، اظهار داشت: بنده يك فرد رسانه‌اي هستم و در اتفاقات اخير چيزي كه بايد بيان كنم اين است كه اين وقايع دقيقا مشخصات انقلابات رنگين را داشتند.
وي با تاكيد بر اينكه رسانه را از انقلابات رنگين بگيريد ديگر اتفاق خاصي نمي‌تواند بيفتد، تصريح كرد: در انقلاب‌هاي مخملين ساير كشورها رسانه نقش اصلي را ايفا مي‌كند و در انتخابات ايران نيز 700 خبرنگار خارجي به ايران آمدند و بعضي از اين افراد براي ‌خدمت به غرب سعي مي‌كردند اوضاع را جوري نشان دهند كه انقلاب رنگي در حال وقوع است.
بهاري با تاكيد بر اينكه خبرنگاران خارجي از خلاءهاي سيستم امنيتي استفاده مي‌كردند و مي‌خواستند انقلابي سبز در ايران رخ دهند، افزود: شخص بنده در اين جهت ناخداگاه قدم برمي‌داشتم و يكي از كارهاي مسئولين امنيتي اين است كه كنترل بيشتري نسبت به رسانه‌هاي خارجي داشته باشند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: مسئولين بايد كنترل بيشتري در اين زمينه اعمال كنند چون ناخواسته آنان مي‌توانند امنيت ملي را دچار خدشه كنند.
خبرنگار نيوزويك با تاكيد بر اينكه يكي از مشخصات انقلاب رنگي اين است كه آنها خواسته سياسي ندارند،‌افزود: ازمولفه‌هاي ديگر اين انتخابات طرفدار غرب بودن است و طبقه خاص متوسط به بالا از اين انقلابات حمايت مي‌كنند.
بهاري با بيان اينكه از ديگر ويژگي‌هاي انقلاب رنگين اين است كه قبل از انتخابات مسئله تقلب را مطرح مي‌كنند، تصريح كرد: در كشور اوكراين نيز انقلاب به اين شكل رخ داد و مي‌توان گفت روي ديگر سكه كودتا بود و اين هم دقيقا در انتخابات رياست جمهوري احتمال تقلب مطرح مي شد وليكن تمام اينها را كه بخواهيم جمع بزنيم باز بايد به مسئله رسانه برسيم.
اين متهم اغتشاشات اخير گفت: دولت بايد نظارت بيشتري بر رسانه‌ها داشته باشد و تعداد ويزاي خبرنگاران خارجي را بايد محدودتر كند.
وي خاطرنشان كرد: ‌از ملت و رهبري به خاطر صدماتي كه به كشور زديم عذرخواهي مي‌كنيم و بايد با يك عمق بيشتري به مسائل اخير نگاه كنيم.
بهاري با تاكيد بر اينكه در خصوص اين مسائل سه نكته مهم را مي‌توان مطرح كرد، افزود: كلا ايراني‌ها بيگانه‌ستيز و غرب‌ستيز هستند و انقلاب‌هاي رنگي بدون غرب هيچ هويتي ندارد و ايراني‌ها با وجود قوميت‌هاي مختلف هر زمان احساس خطر كنند دور هم جمع مي شوند و آن خطر را دفن مي‌كنند و از همه مهمتر مسئله رهبري در ايران است كه در ايران فصل‌الخطاب است و در حوادث اخير رهبري خيلي خوب توانستند، موضوعات را جمع كنند.
وي تاكيد كرد: در انتها مي‌توان گفت كه نقش رسانه‌ها در اغتشاشات اخير اصلي است و بايد به مخاطبين رسانه‌هاي غربي گفت كه نه آمريكا و نه انگلستان دلشان براي امنيت ايران نسوخته بلكه در پي تامين منافع خود هستند و همانطور كه مردم بايد به بيگانگان به سوءظن نگاه كنند بايد به رسانه‌هاي آنها نيز همين ديد را داشته باشند.
خبرنگار نيوزويك با تاكيد بر اينكه رسانه‌هاي غربي جبهه جديدي عليه ايران درست كرده‌اند گفت: با وجود تكنولوژي دشمنان ايران اين جبهه‌ها را راه‌اندازي كردند.
بهاري تاكيد كرد: وقتي به مقالات چند سال اخير خود نگاه مي‌كنند، فكر مي‌كنم كه باعث شده امنيت ملي به خطر بيافتد كه بايد در اين خصوص از رهبري انقلاب كه توانستند موضوع را به خوبي جمع كنند و از ملت ايران به خاطر صدماتي كه به آنها زده‌ام، عذر بخواهم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا